Pagina's

dinsdag 30 december 2014

Het seizoen

Druk, druk, druk de afgelopen dagen. Hoe dat volgende week moet weet ik niet, want ik heb eigenlijk geen tijd om te werken. :-D

Eergisteren begonnen we de verwilderde braam te snoeien. Dit doen we, vanwege de stekels en doorns, met dubbele handschoenen aan. Ik overweeg nu ook een schermmasker op te zetten. Ik kreeg namelijk een zwiep in mijn gezicht. Ik vermoed opzet aan de kant van de braam.

De strijd tegen de wilde braam is nog niet gestreden

De strijd is helaas nog niet voorbij. Morgen gaan we verder, dan kan dat onding nog mooi op de brandstapel met alle kerstbomen uit de tuin.

De moestuinbak is bijna af. Alle grinttegels zijn geplaatst. Nu alleen nog een compostlaag aanbrengen en dan alles nog afdekken met bladeren.


Vandaag hebben we een stukje grond opgeruimd waar het broeikasje komt. Jawel, ik heb een heuse broeikas gekocht. Een instapmodelletje, 2x2x2 meter, waar de tomaten, pepers en paprika's komen.


Ik hoop dat de coniferen niet teveel water opslurpen. We moeten het eerst maar eens een jaartje proberen, anders kan de kas altijd nog verplaatst worden.

Dit is de nieuwste aanwinst qua vogelnestkastjes. Gekregen van een lieve vriendin uit Duitsland. Mooi is die hè?


Fijne jaarwisseling allemaal. Ik ben alvast klaar voor het nieuwe (moes)tuin seizoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten