Pagina's

zondag 21 december 2014

Moestuin plannen

Eindelijk vakantie, dus tijd om mijn moestuin te plannen. De plek moet aan nogal wat eisen voldoen: 
  1. dichtbij het huis 
  2. volop zon, zo'n 6 tot 8 uur per dag
  3. genoeg ruimte voor 6 vakken. De 6 vakken heb ik nodig voor de 'vruchtwisseling'. Dit om ziektes te voorkomen. 
  4. niet te zompig
Hier komt ie dus. Tegen de garage aan, op het zuiden. Het terras wordt later opnieuw gelegd, dat moest toch al.

Hier komt de moestuin
De klimplant rechts tegen de muur gaat er nog uit.

Moestuin
Vakmanschap is meesterschap. En je krijgt er dorst van.
Ik weet al ongeveer wat ik wil zaaien en planten, maar het is een heel gepuzzel om een teeltplan te maken. Zeker voor een groentje als ik.

Vandaag ook nog het potentieel moestuingevaar gespot. In viervoud.



Deze winterbloeier, ik geloof dat het de Viburnum bodnantense 'Dawn' is, staat ondertussen mooi in bloei.



Hier met een pimpelmeesje.


Binnenkort meer moestuinnieuws. Ik ga eerst weer verder met mijn teeltplan. En de voorbereidingen voor het Kerstdiner ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten